torsdag 4 februari 2010

43dagar kvar..

Nu är jag inne på sluttampen av graviditeten. Det känns verkligen att kroppen har förändrats och att man inte är i samma form som man var innan.
En del av mig längtar tillbaka till sommaren när inget märktes och man kunde ta långa härliga promenader utan att känna att man måste kissa, sitta ner eller stanna upp för att andas ordentligt.
Samtidigt är jag euforiskt lycklig när jag känner hur lillkillen hickar och bökar och stöka inuti mig. Varför ska allt vara så dubbelt.
Nu längtar jag tills han kommer. Jag är så nyfiken på vem det är som är där inne, vem är han lik? kommer han ha carls lockar eller bara mina jobbiga virvlar? Vilken färg på ögonen kommer han ha? Kommer namnet att passa vi tänkt ut? En massa frågor som bara virvlar runt runt i huvudet.

Annars är allt helt Okej, försöker städa lite men ryggen ömmar och han ligger högt upp vilket gör det ännu svårare att böja sig ner och ta upp saker. I morgon fyller Carl år och vi ska ut och äta och gå på bio. Dock har jag inte hittat nån bra present åt honom än men det kommer väl nån idé snart hoppas jag.

Nu åter till städningen. Nästa rum är sovrummet..

*spark spark bök stök*

4 kommentarer:

Emma sa...

Finaste fina Frida! Jag saknar idg! Hoppas magen kan bete sig. KRAM<33

Therese sa...

jag hoppas att allt går bra för er <3 ^^,

Therese sa...

hmm råkade klicka på enter.. jobbigt men aja jag finns på; http://Tezzilicious.blogg.se Lycka till med allt som sagt <3

Nina sa...

43 dagar! Det är ju typ.. ingenting! Mysigt med en liten bebis, nästan så att jag blir lite avundsjuk :)